Boka coverband till ditt bröllop 2019 redan nu!

Det är dags att boka bandet för ditt bröllop redan nu, om du ska gifta dig någon gång under 2019.

Tiden går fort och nu i mars april så brukar de flesta bra coverband bokas upp och se till att du är med i tid så du inte missar en bokning du vill göra för att någon annan hunnit före.

Jag gör en enkel startlista för dig i ditt sökande efter rätt coverband, sedan länkar jag vidare till min artikel här om vad du ska tänka på när du ska boka ett coverband. Men som sagt, börja med dessa punkter:

1. Bestäm dig för vad live-musiken får kosta, inklusive allt. Räkna med mat och dryck till musikerna också, du vill vara en bra värd så du får glada musiker som gör sitt allra bästa för att höja din fest!
  2. Fundera ut vilken typ av musik du vill ha på ditt bröllop. Är det dansband, jazz, rock, eller en salig blandning? Ett jazzband som också spelar lite rock, kanske är de duktigaste musikerna men inte bäst på att få ett dansgolv att fröjdas.
  3. Sök efter band på Google, eller här på denna hemsida (det vill jag naturligtvis gärna att du gör!) och glöm inte facebook, de flesta band finns där. Var inte rädd för att lyssna på band som betalar för annonser, det betyder bara att de är seriösa och faktiskt satsar lite på att kunder ska få kännedom om dem. Välj ut de som du tycker låter bra och verkar ha ett uppträdande som du förväntar dig till ditt bröllop. Jag rekommenderar att välja de som faktiskt kan visa videoklipp eller en live-ljudinspelning, då är det såsom de låter i verkligheten och inte en påkostad studioprodukt som de kanske inte kan leverera i verkligheten.
  4. Mejla ett gäng coverband och berätta om datum, ungefärlig tid de behöver vara på plats (detaljer går att ändra sedan, men desto mer du vet desto mer exakt pris får du) och hör om de är lediga då. Är de inte det så är det bättre att du får reda på det direkt och inte behöver ödsla tid på det med dem.
  5. Välj ett band och läs vidare på länken nedan:

Missade du länken ovan så kolla in den härifrån, om vad som är bra på att tänka på när du bokar ett band.

Sedan är det inte dumt att kolla igenom rubrikerna från min blogg här, de fungerar som en FAQ, vanliga frågor, när det gäller att boka band och vad tänka på inför festen.

26 Feb 2019

Denna hemsida är byggd med N.nu - prova gratis du med.(info & kontakt)